2009 m. vasario 9 d., pirmadienis

Social Media -

Pasaulį užgulus "diržaveržiui" rinkodaros specialistai kaip susitarę kalba, kad 2009 m. įmonių rinkodaros strategijos bus pagrįstos maksimaliai efektyviomis kampanijomis, susitelkiama į pardavimus, o įvaizdiniai sprendimai padedami į lentyną su pavadinimu "Some day maybe". Mažinami rinkodaros ir komunikacijos biudžetai, ieškoma originalių, nestandartinių sprendimų - kaip pigiai ir efektyviai paskatinti vartoją elgtis taip, kaip nori reklamdavys.
Akivaizdu, kad įprastos priemonės nebe išeitis. Šis filmukas labai puikiai atspindi dabartinę tendenciją - skyrybas... Aha - chebra skiriasi. Print'as, Tv, Radio reklama skiriasi su vartotoju. Priežastis labai paprasta - nėra dialogo, nėra ryšio.
Ar galima teigti, kad vartotojas pavargo nuo mass medios? Jis nebetiki skambiomis vizijomis, misijomis ir tikrovės neatitinkančiomis antraštėmis. Trisdešimtmetis su didesne perkamąja galia ir skoniu nebesidžiaugia duona iš "didžiausios ir seniausios duonos kepyklos šalyje", jis pasitiki draugais, kurie sako kad būtent ši duonelė yra skaniausia. Paprasta - nes su šios duonelės kepėjų vyksta dialogas.
Gerai. Ne man jums kalbeti, kad vis didesnę vartotojo dėmesio dalį rinkodaros ir komunikacijos strategams pavyksta atkovoti per internetą. Blog'ai, twitter'iai, facebook'ai ir kt. Ne vienas tikriausiai girdėjot idėjų, kad šiandien įmonė, kurios tikslinė auditorija yra 18 - 30 m., komunikaciją turėtų pradėti nuo mikrotinklapio facebook'e, nuo interaktyvaus Blog'o. Tam, kad suburti ratą savo fanų ar 'advokatų'.
Rinkoje pereinama nuo "Mass Media" prie "Social Media". Pastarasis būdas pagrįstas dialogu. Vartotojas padeda kurti, tobulinti produktą, jį rekomenduoja ir galiausiai padeda kitiems priimti sprendimus. Aiškumo dėlei - paprasta prezentacija. Ją rasite čia.
Įdomu yra tai, kad norint pasiekti plačią auditoriją nebereikalingos didžiulės komunikacijos agentūros, tarpininkai, projektų vadovai ir ... biudžetai. Idėja, socialinės medios priemonės - ir tave girdi, mato, seka 30 milijonų žmonių. Tai įmanoma? Jep. Vaikinas, vardu Matt, tai padarė. Pirmiausiai pažiūrekite - apie ką kalbame. Ir paklausykite - kaip, velniai rautų, tai daroma. Telieka paklausti: " Įdomu, kiek šiandien kainuoja reklama šio bičo tinklapyje?"
Drįstu prognozuoti, kad per artimiausius 2 - 3 metus mus pasieks ne vienas lietuviškas Matt'as su pasiūlymu pašokti ar iškrėsti kokią kitą šunybę tam, kad surinktų simpatijas ir nukreiptų srautus ir kokį nors tinklapį...

2 komentarai:

  1. nu tas mattas gerai pavare... idomu kada i LT atvarys... varysime pasokti :))

    AtsakytiPanaikinti
  2. Vienas is paprastu pavyzdziu apie Social media Lietuvoje: http://apie-gtd.blogspot.com/

    AtsakytiPanaikinti